آیا ژل رویال برای درمان بیماری های ویروسی موثر است

 

تنها شواهدی وجود دارد که نشان می دهند استفاده از این ماده می تواند در درمان آنفولانزا یا دیگر بیماری های ویروسی موثر واقع شود. با این حال می توانید با مشورت طبیب طب سنتی در کنار استفاده از ژل رویال از ترکیبات دیگر نیز استفاده کرده تا اثربخشی این ماده را افزایش دهید.


بیماری های ویروسی امروزه یکی از چالش های جهانی به شمار می رود که هر چند وقت یک بار قربانیان زیادی را به خود مبتلا می سازد. در واقع بیماری های ویروسی یکی از عوامل بسیار مهم و خطرناک در دنیای امروز هستند که می توانند باعث از بین رفتن تعداد زیادی از انسان ها شوند. به همین علت است که گفته می شود باید تا جای ممکن از ابتلا به بیماری های ویروسی پیشگیری شود تا خدای نکرده مشکلی برای افراد ایجاد نشود.
پارامترهای مختلفی برای پیشگیری از بیماری های ویروسی و درمان آنها وجود دارد که از جمله آنها می توان به ضد عفونی کردن محیط و بدن انسان به ویژه دست ها اشاره کرد. در این زمینه مواد مختلف طبیعی مثل بره موم می تواند اثرات خوبی ایفا کنند.
یکی دیگر از مواد موثر برای مبارزه با چنین بیماری هایی، ژل رویال است. تحقیقات نشان می دهد که ژل رویال به عنوان یکی از مواد طبیعی نقش موثری در پیشگیری و درمان بیماری های ویروسی دارد. هرچند این اثرات به طور قطع اثبات نشده، اما می تواند مبنایی برای مصرف ژل رویال باشد.

در این مطلب تلاش شده تا به نکاتی در مورد نقش ژل رویال برای درمان بیماری های ویروسی اشاره شود. به نظر می رسد آشنایی با اثر گذاری ژل رویال بر روی بیماری های ویروسی کمک کند تا با استفاده از این ماده طبیعی برای درمان بیماری های مختلف اقدام شود. البته هیچ وقت فراموش نکنید که پیشگیری بسیار بهتر از درمان است!

چرا این ادعا مطرح می شود؟
برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که چرا و بر چه مبنایی مطرح می شود که ژل رویال می تواند برای درمان بیماری های ویروسی مورد توجه قرار گیرد. در پاسخ که می توان گفت که مبنای تحقیقات علمی باعث شده تا  تفکری ایجاد شود که ژله رویال می تواند به عنوان یک ماده ضد باکتری و ضد قارچ به درمان بیماری های ویروسی پرداخته و آنها را از بین ببرد.
تحقیقات مختلفی در سراسر دنیا از جمله ایران انجام شده که نشان می دهد ژل رویال اثرات قابل توجهی بر روی باکتری های گرم مثبت و باکتری های گرم منفی از خود نشان داده است. به همین علت خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی ژل رویال امری پذیرفته شده در مجامع علمی به شمار می رود به همین علت باید تا جای ممکن از روی آن به صورت های مختلف استفاده شود تا اثرات خود را بر روی بدن انسان بگذارم
یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده ژل رویال به عنوان یک ماده موثر برای درمان بیماری های ویروسی مورد توجه قرار گیرد این است که این ماده در کنار خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی که دارد، عوارض جانبی بسیار کمتری برای از بین بردن باکتری ها و قارچ های پاتوژن از خود نشان می دهد. این در حالی است که داروهای موجود برای از بین بردن این باکتری ها عوارض بسیار زیادی از خود نشان داده و همین موضوع باعث می شود که مصرف داروهای شیمیایی برای از بین بردن بیماری های ویروسی محدود و با احتیاط باشد.
یکی از دلایلی که ژل رویال کمک می کند تا از بروز بیماری های ویروسی پیشگیری شود این است که مصرف مداوم این ماده به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. البته فرآورده های دیگر زنبور عسل نیز در این زمینه می تواند به ژل رویال کمک کنند؛ اما مصرف مداوم و منظم این ژل به تنهایی نیز  باعث افزایش قوای ایمنی بدن شده و در نتیجه از بروز و نفوذ ویروس به بدن انسان جلولگیری به عمل می آورد.

چطور اثربخشی ژل رویال برای درمان بیماری های ویروسی را بیشتر کنیم؟
هرچند به جرأت می توان گفت که هنوز هیچ مبنای علمی دقیقی برای اثبات تاثیرگذاری ژل رویال برای درمان بیماری های ویروسی مثل آنفولانزا وجود ندارد؛ اما شواهد نشان می دهند که مصرف ژل رویال می تواند برای درمان بیماری هایی با این ویژگی ها موثر واقع شود. با این حال توصیه می شود اگر می خواهید از ژل رویال برای درمان مشکلات ویروسی استفاده کرده و تاثیر آن را افزایش دهید تا جای ممکن از ترکیب این ماده با دیگر مواد استفاده نمایید

عسل و ژل رویال، ویروس کشی قوی
یکی از ترکیب هایی که با کمک ژل رویال تهیه می شود و می تواند برای درمان آنفولانزا اثر مثبت بگذارد، ترکیب ژل رویال با عسل است. همانطور که می دانید عسل خود به تنهایی می تواند یک ماده موثر برای درمان بیماری های ویروسی مثل آنفولانزا باشد. حال اگر عسل و ژل رویال با همدیگر ترکیب شوند، می توانند معجون فوق العاده ای برای درمان آنفولانزا ایجاد کنند.
البته بهتر است نسبت مناسبی از ترکیب عسل و ژل رویال را انتخاب کنید. برای مثال می توانید یک قاشق غذاخوری عسل را با یک الی دو گرم ژل رویال ترکیب کنید. اگر برای ترکیب کردن این دو ماده با هم مشکل دارید، می توانید محصولی با نام عسل ژل رویال که ترکیب این دو ماده با یکدیگر است را تهیه کرده و بدون مشکل آن را میل نمایید.

درمان بیماری های ویروسی با دارچین و ژل رویال
دومین ترکیبی که برای درمان بیماری های ویروسی مثل آنفولانزا مورد استفاده قرار می گیرد، ترکیب ژل رویال و دارچین است. همان طور که می دانید دارچین نیز به عنوان یکی از مواد موثر برای درمان بیماری های ویروسی از جمله آنفولانزا مورد استفاده قرار می گیرد. حال به نظر می رسد ترکیب دارچین و ژله رویال می تواند نقش موثر تری بر روی درمان بیماری های ویروسی داشته باشد.
برای اطلاع از میزان ترکیب این دو ماده، می توانید با مشورت پزشک طب سنتی، ژل رویال و دارچین را با یکدیگر ترکیب کرده و به صورت مشخص میل نمایید. توجه داشته باشید که این ترکیب باید به طور منظم و در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گیرد. مصرف یک یا دو بار ژل رویال به همراه دیگر مواد طبیعی، نمی تواند به درمان بیماری های ویروسی کمک کند؛ بلکه باید آن را به صورت منظم و مداوم مصرف کنید

اگر می خواهید از ژل رویال برای درمان بیماری های ویروسی مثل آنفولانزا استفاده کنید، حتماً باید به این موضوع توجه داشته باشید که این روش، روشی غیر اثبات شده در طب نوین است. تنها شواهدی وجود دارد که نشان می دهند استفاده از این ماده می تواند در درمان آنفولانزا یا دیگر بیماری های ویروسی موثر واقع شود. با این حال می توانید با مشورت طبیب طب سنتی در کنار استفاده از ژل رویال از ترکیبات دیگر نیز استفاده کرده تا اثربخشی این ماده را افزایش دهید.